'Saya tidak akan buat rayuan jika digantung keahlian'

Sabtu, 26 Disember 2009

Jika bersalah akur kepada keputusan. Suatu yang terbaik. - Nabila

SHAH ALAM 25 Dis. - Yang Dipertua Pas Shah Alam, Khalid Abdul Samad tidak akan mengemukakan rayuan sekiranya Jawatankuasa Disiplin parti itu mengenakan tindakan terhadapnya termasuk menggantung keahlian untuk tempoh tertentu.

Menurutnya, jika jawatankuasa itu mempunyai fakta atau bukti kukuh untuk mensabitkan beliau atas kesalahan mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dengan peraturan parti, beliau sedia menerima apa jua tindakan.

''Kalau saya benar-benar didapati bersalah dan ada fakta-fakta yang jelas, saya sedia terima apa juga bentuk tindakan yang diputuskan oleh Jawatankuasa Disiplin Pas. Saya tidak akan buat sebarang rayuan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Ahli Parlimen Shah Alam itu bagaimanapun tidak mahu membuat sebarang spekulasi mengenai keputusan kes berkenaan.

''Saya akan beri penjelasan kepada Jawatankuasa Disiplin Pas (pada 7 Januari). Terpulanglah kepada mereka untuk menentukan keputusannya.

''Namun, saya harap perkara ini dapat diselesaikan secepat mungkin kerana saya tidak mahu kes melibatkan perbezaan pendapat (dalam Pas) ini menganggu tugas dengan rakyat," jelasnya.

Sebuah portal berita propembangkang Malaysian Insider menyiarkan kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Disiplin Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man yang mengesahkan bahawa jawatan kuasa itu telah mengenal pasti wujudnya kes kukuh terhadap dua pemimpin Pas Selangor yang mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang didakwa menjejaskan imej parti.

Menurut portal berita propembangkang itu, Hasan menyatakan kesediaan untuk meletakkan jawatan sekiranya jawatankuasa disiplin parti mahu beliau berbuat demikian .

Bagaimanapun, Hasan yang juga Exco kerajaan negeri Selangor tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan pengesahan mengenai kenyataan tersebut.

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan