Anggap pujian Nik Aziz bersifat peribadi: Pas

Rabu, 30 Disember 2009

Pujian bermakna tu - Nabila

KUALA TERENGGANU – Timbalan Ketua Dewan Ulama Pas Terengganu, Abu Bakar Abdullah menyifatkan pujian Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pemimpin Islam yang berani sebagai pandangan peribadinya semata-mata.

Beliau tidak menganggap apa yang dilakukan Najib dengan melakukan lawatan di wilayah bergolak, selatan Thailand baru-baru ini sebagai berani, sebaliknya ia adalah tanggungjawab mana-mana pemimpin Islam.

Menurutnya, pemimpin beragama Islam perlu berani membela penduduk Islam di negara sendiri dan negara luar dengan meng-anggap tindakan sedemikian bukan luar biasa.

“Kalau mahu menyelesaikan masalah berkaitan dengan Islam, mestilah berani tetapi kita tidak tahu sejauh mana keberanian Najib itu kerana ia menjadi tanggungjawab pemimpin Islam.

“Sebagai seorang pemimpin, tanggungjawabnya bukan sahaja di dalam negara tetapi turut meliputi luar negara. Mungkin tanggungjawab yang dilakukan Najib itulah yang dikatakan sebagai berani,” katanya, semalam.

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan