Nak membodohkan Umat Islam, Nak selamat syarikat, Menteri Kesihatan jadi penipu!

Selasa, 27 Mei 2014


Seperti yang saya tulis sebelum ini, Kementerian Kesihatan merahsiakan keputusan ujian selama 3 bulan dan perkara ini diulas apabila maklumat tentang produk mengandungi DNA babi ini tersebar di media sosial.

Menteri Kesihatan Datuk S Subramaniam sebelum ini yang dikenali sebagai anti-Islam yang menghina umat Islam dalam isu hudud cuba menipu bagi membela syarikat besar Kraft Foods daripada kerugian.

Kenyataan kononnya kemungkinan kewujudan DNA babi (porcine) dalam dua produk coklat Cadbury, disebabkan pencemaran sepanjang rantaian proses pembuatan coklat berkenaan.

Sebagai Umat Islam kita tidak boleh memandang ringan terhadap perkara ini apatah lagi tidak ada satu pun kenyataan minta maaf daripada syarikat berkenaan sekadar kononnya menarik balik produk yang tercemar.

Kraft Foods sekarang dalam promosi untuk menurunkan harga produk lain bagi mengelakkan kerugian atas tindakam umat Islam Malaysia. Oleh itu jangan jadi BODOH terperdaya dan membeli produk Kraft Foods.


TEMPAYAN RETAK
http://tempayanretak.blogspot.com/
(* Klik gambar untuk besarkannya)

15 comments:

Tanpa Nama berkata...

Jangan banyak cerita, letak jawatan kamu. Berapa yang Cadbury beri kamu supaya boleh melindungi syrikat. Kamu bukan islam maka tak tahu perasaan umatnya. SO resign now to so your courge.

sori baibai berkata...

MAMAK CELAKA CELAKA CELAKA

http://soribaibai.blogspot.com/

MAMAK HARAM JADAH, MAMAK CELAKA

Tanpa Nama berkata...

bukan pencemaran... ianya memang sebahagian dari bahan pembuatan....

Tanpa Nama berkata...

Mana Perkasa..Mana JATI..mana PEMUDA. ..? bersuara lah anda utk mmbela umat Islam...kenapa senyap je..?

Tanpa Nama berkata...

saman food craft, saman JAKIM, saman KKM.

Tanpa Nama berkata...

Biokot semua produk nih!

Tanpa Nama berkata...

cadbury memang bersalah... tapi jakim juga turut bersalah... mcmmna boleh bg logo halal... ko check ke tidak???? sprm masuk, siasat, siapa yg luluskan....

Tanpa Nama berkata...

kesalahan besar adalah pada jakim kerana cuai, makanan halal adalah pembentuk generasi islam.. jakim x boleh diharap..

Tanpa Nama berkata...

Jangan ada kedai2 orang ISLAM yg jual mana2 produk dr syarikat FOOD CRAF....menjijikkan dan najis berat.

Dulu kes DNA babi pernah berlaku kepada Ramly Burger. Adakah kita nak kata Ramly sengaja mengkhianati pelanggannya? Kes yang sama. Sampel ambil di pasaran. Keputusannya berbeza apabila JAKIM ambil dia kilang.

Mohon pandangan

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Saya bagi 2 situasi.

Pertama: Katakanlah anda ada besen dan besen itu pernah dicelup anjing. Anda sucikan ia sebagaimana yang diajar Islam. Kemudian gunakan besen itu sebagai bekas menguli tepung untuk buat mi kuning.

Katakanlah juga sampel mi kuning itu ada pelanggan hantar ke makmal dan dikesan DNA anjing (sudah tentulah ada). Akhirnya anda dituduh mengkhianati kepercayaan pelanggan kerana menjual mi kuning yang ada DNA anjing. Tidakkah terjelupuk kita dibuatnya?

Islam agama yang indah. Ia tidak sampai tahap itu.

ا لا صل بقا ء ما كا ن علي ما كا ن

Kedua: Duit dalam poket kita boleh jadi sebelum ini berada di tangan penyembelih atau penjual daging babi. Seterusnya bertukar tangan, bertukar tangan sampailah kepada kita. Kita pegang dan simpan dalam dompet. Kemudiannya kita uli tepung untuk buat donat, kasui dan lain-lain.

Kalau kita hantar ke makmal, sudah tentu DNA babi dikesan kerana pencemaran silang telah berlaku tadi.

Solat jadi tak sah? Makanan kita jadi haram? Kena kumur air tanah? Kena cuci darah? Anak-anak kata kita khianati mereka kerana hidang makanan ada DNA babi?

ا ليقين لا يز ا ل با لشك

p/s: Samak (sertu) bukanlah tujuannya menghilangkan DNA anjing pada badan atau peralatan. Ia hanyalah amalan yang diperintahkan agama. Samaklah 100 kali pun, DNA itu tetap ada. Bagaimana nak hilangkannya?

Kalau pada tangan, bakarlah tangan tu. Saya bukan bergurau ni. Saya bersungguh!

Saya hanya sentuh dr sudut qawaid fiqhiyyah. Mohon pandangan

Miss Vee berkata...

This is What Women Really Like !!
Kenikmatannya Terasa Hingga ke Subuh !! >>> CLICK HERE !!

Tanpa Nama berkata...

pandai la ko arrazi. walau tekene pon menunjukkan mesin yang dia guna wak cadburi start pad tepung n coklat n sapai atas roller bungkus usme pakai mesin. bukan pakai tangan uli. xdenye istilah tekene. dah mmg pakai babi mmg result babi la. pandai la ko smak 100x DNA xhilang. awat hang dah wak kajian ke.

IBU HAYATI berkata...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan