Najib Berbohong Pasal MH370 Mengakhiri Penerbangannya di Lautan Hindi??

Selasa, 25 Mac 2014


Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) hari ini memaklumkan bahawa tiada serpihan milik pesawat berkenaan ditemui setakat ini. Sepatutnya tidak ada bukti bahawa MH370 mengakhiri penerbangannya ke Lautan Hindi sebagaimana yang disebut oleh DS Najib dalam sidang media bagi mengakhir pencarian MH370.

Malaysia mengambil kesimpulan daripada laporan satelit British Inmarsat menggunakan satu fenomena gelombang ditemui pada abad ke-19 untuk menganalisis tujuh ping yang berjaya dikesan satelitnya daripada pesawat Malaysia Airlines untuk menentukan destinasi akhir.


 Isyarat Ping, secara automatiknya dihantar setiap jam daripada pesawat selepas seluruh sistem komunikasi berhenti, menunjukkan ia terus terbang selama beberapa jam selepas ia hilang dari laluan penerbangan Kuala Lumpur ke Beijing.

Dari masa isyarat untuk sampai ke satelit dan sudut dongakan, Inmarsat dapat menyediakan dua lengkok, satu di utara dan satu di selatan mengenai kemungkinan arah pesawat itu terbang.

Saintis Inmarsat kemudian menyiasat isyarat ping menggunakan teknik berdasarkan kesan Doppler, yang menerangkan bagaimana gelombang perubahan kekerapan relatif kepada pergerakan pemerhati dalam kes satelit ini, kata jurucakap.

Cawangan Siasatan Kemalangan Udara Britain turut terlibat dalam analisis ini bersetuju.


Penemuan terakhir itu mendorong Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk membuat kesimpulan pada Isnin malam bahawa pesawat berusia 11 tahun itu terhempas beribu batu daripada Malaysia di selatan Lautan Hindi dan menyebabkan semua 239 penumpang dan anak kapal terbunuh.

Tetapi itu bukan hujah yang kuat kerana banyak persoalan-persoalan dan teka teki tidak boleh dijawab secara tepat dan saitifik. Kenapa DS Najib membuat rumusan itu kita tak tak tahu, mungkin hendak mengakhir drama pencarian ini.

Kerana itu pihak China minta Malaysia memberika laporan yang terperinci dan hari ini pihak China ingin data satelit British berkenaan.

Seperti yang saya kata banyak teka-teki dalam hal ini.

1. Sukar untuk difahami mengapa MH370 melencong ketika hubungan dari menara kawalan Kuala Lumpur sepatutnya diserahkan kepada menara di Vietnam dimana lecongan ini betul-betul garis persempadan yang boleh dilakuakan hanya orang yang benar-benar profesional dalam pernebangan?

2. Sukar untuk difahami juga mengapa MH370 diterbangkan di bawah radar. Penerbangan di bawah radar adalah untuk mengelak dikesan? Mengapa harus mengelak? Malah seorang prof. daripada China menyebut MH370 bergerak pada titik buta radar. Ini bermaksud MH370 bergerak dengan kendalian yang cukup arif tentang kelemahan radar.

3. Mengapa Tidak ada panggilan kecemasan dibuat jika MH370 mengalami kerosakkan?

4. Mengapa pula semua alat komunikasi dimatikan secara berperingkat-peringkat. Maksud sengaja dimatikan dan cuba mengelak radar seperti saya sebut pada persoalan 2 di atas.

5. 4 perkara yang saya sebut diatas adalah fenomena rampasan, tetapi kenapa pula tidak ada tuntutan??

6. Akhbar Britian Daily Telegraph mengatakan Pesawat Malaysia Airlines MH370 mungkin terhempas di selatan Lautan Hindi dalam misi membunuh diri. Kalaulah nak bunuh diri, kenapa perlu lari daripada radar dan bergerak sehingga 7 jam ke lautan Hindi... tak logik kan?? Kenapa pula tak pilih Lautan Pasifik tak perlu melalu Malaysia atau Indonasia dan mengelak radar?

7. Chris Goodfellow yang ada pengalaman 20 tahun sebagai juruterbang memberi pendapat iaitu mungkin berlaku kebakaran di kokpit. Betul ke berlaku kebakaran selama 7 jam? Iaitu antara pukul 1 hingga 8.10 pagi iaitu ping terakhir dikesan?

Lagi pun satelit dan radar milik Amerika Syarikat tidak mengesan sebarang letupan pada 8 Mac. Makna tidak ada letupan... 7 jam terbakar tak meletup dan terhempas dengan kadar yang "slow" seperti kata kapten Nik Huzlan? Pasal itu tak banyak serpihan.

Boleh percaya ke, lautan Hindi yang bergelora macam itu tak ada serpihan?

Banyak sangat penyataan-penyataan yang tidak boleh dijawab secara logik dan saitifik. Penemuan kotak hitam pun tidak mungkin memberikan jawapan yang benar untuk menjawab semua teka-teki mengapa dan bagaimana kapal itu dilencongkan ribuan batu jauh dari laluan sebenar.

Apakah kata-kata DS Najib sekadar untuk menamatkan drama MH370 walaupun tidak ada bukti kukuh MH370 mengakhiri penerbangannya di Lautan Hindi....!
Chris Goodfellow yang ada pengalaman 20 tahun sebagai juruterbang berkata, isu kehilangan MH370 terlalu dirumitkan sedangkan jawapannya mungkin mudah iaitu berlaku kebakaran di kokpit. - See more at: http://kezoom.blogspot.com/2014/03/lagi-teori-kokpit-pesawat-terbakar.html#sthash.7hGPIYYZ.dpuf
Chris Goodfellow yang ada pengalaman 20 tahun sebagai juruterbang berkata, isu kehilangan MH370 terlalu dirumitkan sedangkan jawapannya mungkin mudah iaitu berlaku kebakaran di kokpit. - See more at: http://kezoom.blogspot.com/2014/03/lagi-teori-kokpit-pesawat-terbakar.html#sthash.7hGPIYYZ.dpuf

96 comments:

Tanpa Nama berkata...

Kau cakap banyak..kau jelah yg jd penyiasat wahai si bijak pandai. Kenapa kita makan..sebab kita lapar. Kenapa kita lapar..sebab..........?

Tanpa Nama berkata...

Org yg berakal mmg akan fikir begitu.sy pn trtanya2 soalan yg sama.kesian anon kt atas ni.dianugerahi otak udang.

Musnaili Hamdan berkata...

suka baca spekulasi yg lu buat.....konspirasi tak ada ke? Boleh buat rujukan untuk buat tesis ambil phd

zulaika.yasir berkata...

Otak bodek sahaja yang berfikir begitu

Assistant berkata...

Terima kasih yang komen. Kita berhujah atas fakta dan maklumat, Kalau DS Najib membuat rumusan berdasarkan kesan Doppler. Itu saya malas nak bahas kesan doppler dan teori lain-lain yang lagi membuat kita pening. Darwin buat teori manusia daripada BERUK pun hampir 2/3 manusia di dunia ini percaya! Teori tak sama dengan hukum.. seperti hukum newton.

Selamat membaca
Terima kasih

Katak Comel berkata...

aku rse pesawat tu da msuk alam ghaib..spt kata raja bomoh..haha

Tanpa Nama berkata...

Sy boleh terima teori admin..tapi sy tak boleh terima sesetengah manusia tak pandai guna otak utk berfikir..hahaha

leman prihatin berkata...

Satu info yg bgus jgk untk kita berfikir. Allah anugerahkan akal pd mnsia utk fikir dan mlihat...tiap kejadian ada sebab n musababnya...kita x leh trima satu pndangan shj sebb semua pun mnsia x lari dr melakukan kesilapan...catatan diats bgus utk mnmbah pngthuan sbb brita yg slama ini disiarkan bnyk trsirat dr ttsurat....x masuk akal mh370 utk pgi ke lautan hindi...tmpat yg mnsia tak mau pergi tu...

Tanpa Nama berkata...

kita sbgai owg islam mmg kita pkir itu skdar kmalangan... Mmg kita xkan pkir ade owg sgaja nk bunuh owg dlm kapal trbang 2 kan.. klu btol mmg kejam lah kan.. tpi skg kita pkir di luar kotak pkiran owg islam... klu owg kapir mmg keje dia nk bunuh owg islam kan.. Xpelik lah klu usa dalang smua nie.. keje owg yahudi...

Tanpa Nama berkata...

setuju

Tanpa Nama berkata...

Bunuh owg islam adelah tujuan yahudi di muka bumi nie.. jgn lupa itu smua saudara ku smua...

Meor Lon berkata...

Hahaha... skarang radar sdg mengesan dimana bomoh 1m ??? Katanya tergantung... njib bg tau hilang dilaut hindi..

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn admin..mmg x ckup jelas laporan yg diterima dr mula hingga hari ini..fakta berubah2..sbb tu ramai buat spekulasi..bkn nk komplen..tp ini isu mrlibatkn bkn shj individu..malah warganegara yg terlibat..nk tangkap khalwat pun kena ada saksi..bkn bole main tuduh jer..begitu juga kes ni..rakyat nk tgk bangkai pesawat tu atau penumpang dlm tu jika dijumpai..baru bole kata terhempas..apapun doakn yg terbaik..jgn p monggolia sudah..

Tanpa Nama berkata...

itu pintu langit sudah buka mah .. pasni banyak gi pintu2 langit yg terbuka nak telan banyak gi kapai terbang .. huhu

Tanpa Nama berkata...

yepp sy stuju!! thx

Tanpa Nama berkata...

byk desas desus yg mengatakan mh370 berada di monggolia...
hehehehhhh... amacam admin? ada bau ka?

Tanpa Nama berkata...

Agak2 berapa kos SAR keseluruhan

Liya Hussin berkata...

(Y)

Tanpa Nama berkata...

Yes.....setuju....yahudi dipercayai....hukum islam kota semua tolak tepi.....subhanallah....takbir

mat li berkata...

isyarat ping dari engine. cockpit kat kepala kapalterbang. kalau cockpit terbakar... engine tak terbakar la bhai. logik mudah pun nak pertikaikan

Tanpa Nama berkata...

Mungkin dia org beri kenyataan-kenyataan tu atas sbb-sbb tertentu yg org awam tak boleh tahu pasal hal sebenar berlaku....
yg melibatkan kuasa2 besar...

Tanpa Nama berkata...

Kisah sebenarnya ialah:
Di dalam pesawat itu ada membawa hampir 20 orang pekerja FREESCALE iaitu sebuah syarikat telekomunikasi antarabangsa.
4 orang daripada mereka adalah pemegang hak cipta untuk sebuah "CIP" yang mereka cipta.
Hak cipta juga dimiliki oleh seorang Yahudi di FREESCALE tetapi dia tidak menaiki pesawat itu.
Jadi, untuk membolehkan Yahudi itu mendapat hak cipta mutlak adalah dengan cara "mematikan" 4 orang pemilik hak cipta yang lain.
Sekarang selepas kejadian MH370, Yahudi itu telah menjadi pemegang hak cipta mutlak.

Tanpa Nama berkata...

berkemungkinan jugak ini kerja Yahudi. Anak2..cuba baca teori AWAC yg menggunakan remote control dr. air plane lain utk hijacked air plane yg.disasarkan. Apa2 pon bnykan berdoa agar Allah memberikan petunjukNya kpd. kita semua

Tanpa Nama berkata...

Saya suka dgn pendapat anda..ini mnnjukkan otak anda berfungsi..tdk spt sstgh otak manusia ala2 lembu yg hanya menerima apa shja yg pm cakap..diorg fikir pm kita perfect tdk blh dikritik sbb pemikiran pm kita dgn mreka ni sama shja...hihi

Tanpa Nama berkata...

double setuju

Tanpa Nama berkata...

triple setuju..

Tanpa Nama berkata...

Setiap yang tersurat pasti ada yang tersirat. Setiap keputusan yang dibuat pasti ada alasannya. Ingat senang ke? Insiden yg rumit macam ni perlukan penelitian, tak boleh nak hentam kromo je. Ibarat tarik rambut dalam tepung... renung2kan lah.. harap korang paham. Biar diorang buat keje diorang. Kita yang kat luar ni yang tak tau hal-hal dalaman xyah campur.. nanti byk sangat spekulasi dan kontroversi lagi payah nak selesaikan..

Tanpa Nama berkata...

Quadriple setuju

Tanpa Nama berkata...

teori cris godfellow ada logiknya..tayar depan meletop..memusnahkn kopit..asap melemaskan juruterbang..sebelum pengsan juruterbang sempat berpatah blik.. auto pilot..sejam..dua jam..tiga jam..empat jam dan lima jam..penumpang ada yg masih hidup tapi dh x bleh buat pa2..kopit terbakar..allahualam..al fatihah..!!

Tanpa Nama berkata...

Setuju gila babi

Tanpa Nama berkata...

Setuju sampai babi pun gila

Tanpa Nama berkata...

Kejadian yang pelik . Kos untuk menyelamat menelan perbelanjaan yang tinggi . Jika berterusan bole menyebabkan Malaysia muflis . Ini mungkin konspirasi jahat pihak luar untuk menjatuhkan Malaysia dengan menjadikan Malaysia sebagai kambing hitam .

syed berkata...

Sebelum membuat tuduhan melulu...cuba berfikir sejenak..bagaimana jika aku yg berada ditempat najib atau sesiapa yg terlibat...dan telah hampir kesemua cara telah dicuba ttp x juga ditemui sebarang klu...apa yg anda akan buat atau maklumkan kepada rakyat mcm kita yg suka menyoal nie....ingat ada soalan jawapannya hanya beberapa tahun kejadian berlaku baru kita ketahui...jika ada cadangan yg bkeh membantu silakan...tp jgn la memperlekeh usaha orang yg membantu.....hanya 1% input dari sy...waallahualam

Tanpa Nama berkata...

Setujuuuu

Tanpa Nama berkata...

admin...that's what I thought...

Tanpa Nama berkata...

Org yg bijak akan membuat pelbgai teori...sbb ini melibatkn nyawa...klu stkt nk brserah..tu org yg bodoh..akal pendek..

Tanpa Nama berkata...

Setuju sampai babi pun gila babi

Tanpa Nama berkata...

Untuk buat penguguman ni bukan sehari. buka dgn 1-2 radar. bukan dgn 1-2 orang perdana menteri, bukan untuk 20 orang, bukan dgn 2-4 orang wartawan. kalau x dah lama PM dan mereka yang bertugas dan kluarkan kesimpulan. mesti ada sesuatu. betul kita diberi akan untuk berfikir tapi kalau teori kau condong nak mencari kesalahan orang lain tak adil aku rasa hak untuk KONONNYA berfikir digunakan.
At least kalau kau nak kluarkan teori pon buatlah untuk tatapan yang adil bukan pada akhir ayat kau conteng dkt PM sendiri. adil ke?

Ok aku pon boleh buat teori :
MH370 kene hijack. si hijack ugut najib jangan bg sapa-sapa kalau tak satu kapal kene BOM.
rasa-rasa kau nak buat apa?? hebahhkan dkt wartawan? biar satu dunia tau dan MELETOPLAH kapal.

Think. TAK perlu nak HUKUM orang BOHONG kalau kau hanya dapat sedaun dan kononya satu pokok kau punya.
Berdoa agar semua selamat dan anggota bertugas kuat semangat kan lebih baik.
dalam kes ni aku COP kau berbohong. Sekian

Tanpa Nama berkata...

aku malas nk pk ttg media ni..baik media kita...baik media barat...masing2 selfish...hate that...lepaskn tengkolok sendirik...media barat lg laaa...tahap kemelampauan yg xtau nk ckp mcmna...dunia akhir zaman...fitnah dajal da mula menampilkan diri sikit demi sikit...tugas kita juz buat kebaikan...mana yg baik kita amik...mn yg buruk juz abaikan...doakan je la mana2 yg menyentuh sensiviti 2 diberi hidayah Allah sbb kejahilan yg dibuat...yg penting kita sendiri jgn ikut sm jadi jahil...aku xnafikan sume tu but aku xheran ngn dugaan mcm ni sbb mmg dunia da akhir zaman...juz prepare ourself to be the best Khalifah selagi Allah beri peluang....

Unknown berkata...

Setuju tahap dewa gaban baja hitam

Tanpa Nama berkata...

setuju 1000%

Arai Utan Ujan berkata...

teori BIAS. nak salahkan najib. apa ko dpt selain dosa kering?!

teori 'remote' tu namanya sistem 'uninterruptible autopilot'. boeing punya. depa buat since 2006 sempena 9/11 (butir2 lengkap p google sdiri). MH370 da dibeli sejak 2002. dan hisham ada ckp mh370 ni xde sistem ni. yg buat repair n maintenance flight MAS adalah MAS Engineering sdn bhd.

teori 'chip' tu menarik gk TETAPI baik yahudi tu upah sniper g tembak 4 engineer china tu. btw, faktanya 4 eng china Freescale ni masing2 ada 20% hakcipta n Freescale baki 20%. so freescale la yg bunuh?? baik depa bunuh senyap2 dari buat tragedi antarabangsa ni.

aku lg suka teori anon 11:46pg ni. ada ugutan dr kuasa2 besar dan ancaman kepada negara. so malaysia kena jadi kambing hitam. wa Allahu a'lam

btw perisik m'sia hari2 buat kerja ni lg byk teori dr teori drama umno ni yg org pk pendek je keluarkan.. stakat bru satu kes ni da jd CONAN atau SHERLOCK HOLMES udah2 le. rentikan..

biar perisik2 yg lebih pakar selesaikan TEKATEKI ni supaya ko boleh teruskan tulis posting teori cap ayam ni sambil isap rokok dengan aman kt umah ko tanpa risau yg kg sebelah da kena bom semalam

Azrai Ai Asari

Tanpa Nama berkata...

Kenapa MH370 “membawa diri” jauh ke lautan yang sangat dalam paling sunyi dan terpencil di dunia untuk bersemadi.
Dapatkan kronologi kejadian dan motif dalam artikel ini.

Adakah anda pernah mendengar teori konspirasi mengenai kehilangan MH 370? Perkara ini berlaku seperti ini:

Amerika telah keluar daripada Afghanistan, salah satu sistem kawal dan perintah (command and control system - CNC)
mereka (yang digunakan untuk mengawal Drone tanpa pemandu) telah dirampas oleh Taliban ketika konvoi pengangkutan
Amerika sedang bergerak ke bawah dari salah satu pangkalan di atas bukit. Taliban menyerang hendap konvoi tersebut
dan membunuh 2 kakitangan Navy Seal Amerika, merampas peralatan/senjata, termasuk CNC yang beratnya 20 tan dan
dimasukkan ke dalam enam peti. Peristiwa ini berlaku lebih kurang sebulan yang lalu pada Februari 2014. Tiada liputan
dalam peristiwa ini. http://america.aljazeera.com/.../taliban-ambush...

Apa yang Taliban mahu ialah wang. Mereka mahu menjual sistem CNC tersebut kepada Rusia atau China. Rusia terlalu
sibuk dengan urusan di Ukraine. China pula amat dahagakan teknologi sistem ini. Bayangkan jika China dapat menguasai
teknologi di belakang sistem CNC ini, semua Drone Amerika akan tidak berguna lagi. Oleh itu China telah menghantar
lapan saintis pakar pertahanan mereka untuk memeriksa sistem yang dirampas tersebut dan bersetuju untuk membayar
jutaan dollar untuk itu.

Sekitar awal Mac 2014, lapan saintis China tersebut bersama 6 peti melakukan perjalanan mereka ke Malaysia, dengan
berpendapat laluan ini adalah yang terbaik untuk mengelakkan dari dikesan. Kargo ini kemudian disimpan dalam Kedutaan
China di bawah perlindungan diplomatik. Sementara itu, Amerika dengan bantuan perisikan Israel, bersama-sama merangka
pelan untuk memintas dan menawan semula kargo tersebut.

China berfikiran adalah lebih selamat untuk mengangkut kargo tersebut menggunakan pesawat awam untuk mengelakkan syak
wasangka. Lagipun penerbangan terus dari KL ke Beijing mengambil masa hanya 4 jam setengah, dan Amerika dipercayai tidak
akan merampas atau memudaratkan pesawat awam itu. Jadi MH370 adalah pilihan yang terbaik.

Terdapat 5 agen Amerika dan Israel, yang sudah biasa dengan operasi Boeing 777 di dalam pesawat ini. 2 warga "Iran"
dengan pasport curi kemungkinan diantaranya.

Sebaik sahaja MH370 meninggalkan ruang udara Malaysia dan melapor diri kepada kawalan udara Vietnam, satu pesawat
AWACS Amerika telah menyekat isyarat komunikasi mereka (jammed the signal), mematikan sistem kawalan juruterbang dan
menukar kawalan kepada mod kawalan jauh (remote control). Pada ketika itu pesawat hilang ketinggian secara tiba-tiba
untuk seketika.

Bagaimana AWACS boleh melakukannya? Ingat peristiwa 911? Selepas peristiwa itu, semua pesawat Boeing (Airbus dan
mungkin semua) dipasang dengan sistem kawalan jauh untuk menentang rampasan pesawat oleh pengganas. Sejak itu semua
Boeing boleh terbang dengan kawalan jauh oleh menara kawalan di daratan. Sistem kawalan jauh yang sama digunakan untuk
mengawal pesawat pengintip tanpa pemandu dan Drone.

Seterusnya, 5 agen Amerika dan Israel mengambil alih kawalan pesawat, mematikan transponder dan sistem komunikasi yang
lain, mengubah laluan dan terbang ke arah barat. Mereka tidak terbang timur, ke Filipina atau Guam kerana Laut China
Selatan dan keseluruhan ruang udaranya diawasi sepenuhnya oleh radar dan satelit pengawasan China.

Tanpa Nama berkata...

Radar tentera Malaysia, Thailand dan India sebenarnya telah mengesan pesawat yang tidak dikenali itu tetapi seperti
dijangka mereka bertindak balas secara tidak profesional.

Pesawat itu kemudian terbang ke atas Sumatra Utara, Anambas, India Selatan dan kemudian mendarat di Maldives (beberapa
penduduk kampung menyaksikan pendaratan pesawat), mengisi minyak dan meneruskan penerbangannya ke Deigo Garcia, Pangkalan
Udara Amerika di tengah-tengah Lautan Hindi. Sebaik mendarat, kargo dikeluarkan dan kotak hitam ditanggalkan. Penumpang
disenyapkan (dibunuh) melalui kaedah secara semula jadi, iaitu kekurangan oksigen. Mereka percaya hanya orang mati
sahaja yang tidak akan membocorkan rahsia. Pesawat MH370 dengan penumpang yang sudah mati sekali lagi berlepas dan
diterbangkan dengan kawalan jauh menuju selatan Lautan Hindi, untuk menjadikan orang percaya bahawa pesawat kehabisan
minyak dan akhirnya terhempas ke lautan, dengan menyalahkan kapten dan pembantu juruterbang yang degil.

Amerika telah melakukan persembahan yang baik. Pertama, mereka mengalihkan semua perhatian dan usaha carian di Laut
China Selatan padahal MH370 terbang ke arah barat ke Lautan Hindi. Kemudian mereka dengan bantuan media-media mereka
telah mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang bercanggah dan bukti-bukti untuk mengelirukan dunia. Australia memainkan
peranan sebagai pembantu pelakon.

Jika dilihat usaha yang dibuat oleh China, dari segi bilangan pesawat carian, kapal dan satelit, mula-mula mencari di
Laut China Selatan, kemudian di Selat Melaka dan Lautan Hindi, ini agak luar biasa. Ini menunjukkan bahawa China amat
prihatin, bukan kerana ramainya penumpang awam China, tetapi lebih kepada nilai tinggi kandungan pesawat dan nyawa
lapan ahli-ahli sains pertahanannya.

Jangan percaya cerita? Saya tidak mengharapkan anda untuk mempercayai tetapi mari kita tunggu dan lihat bagaimana
episod ini mendedahkan diri akhirnya nanti. Atau mungkin ia tidak akan berlaku sehingga kemunculan Snowden
(Edward Snowden – pakar komputer US, bekas kakitangan CIA yang berpaling tadah dan mendedahkan pelbagai program dan
dokumen rahsia US).

Tanpa Nama berkata...

Ada sesuatu yg disorokkan dari rakyat..terbakar.meletop ke xkan xde 1 mayat pun..penumpang dgn anak kapal 23+ org..xkan xde 1 mayat pun..pelik lagi ajaib...tapi kita jgn lupa bahawa Allah mengetahui agenda mereka..tuduhan bunuh diri tanpa bukti..Allahuakbar..subhanallah..

Tanpa Nama berkata...

Setujuuuu 100000000000%

Tanpa Nama berkata...

inilah yg di katakan khazanah..maka..khazanah itu telah d miliki yahudi..! kesimpulannya.....dunia dlm bahaya.... hanya Tuhan yg tahu.

Tanpa Nama berkata...

wahai makhluk. jgn la mudah percaya dengan tipu daya orang2 kafir laknatullah..sesungguhnya kamu telah dipermainkan,. faham2 lah maksud aku ni, kita telah di GAME kan oleh "mereka"

Tanpa Nama berkata...

bodo bengap pnye statement

Hazro Rolbaba berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Admin...fikiran lu same mcm gua fikir..ini la psoalan yg aku nk tau..YA ALLAH tunjukkan la kbenaran...amin

Tanpa Nama berkata...

Sbb ko otak udang..malas bfikir..hanye tau nk mkn.malas cari kbenaran

Tanpa Nama berkata...

manusia yang bila kita bagi teori yg bertentangan sikit..dia suruh siasat sendiri kahkahkah....

Tanpa Nama berkata...

Bile Datuk Najib announce MH370 crashed dan semua yg di dalamnya terbunuh? Rase cam tak pernah dgr plak? Yg ade die kate perkataan "ended" jer..

Amir Alhaddad berkata...

orang malas selalu kena racun.

Tanpa Nama berkata...

Klu tjuan trus ke umat islam x juga.sbb ddlam kpl bgsa len pun ada.klu nk bnuh org islam bek bik kpal org yg g hji

Eliza Ahmad berkata...

Otak yg bagai lembu d cucuk hidung...org kasi tahi d katakan coklat pon dia makan juga

Sgt bagus ulasan kamu... jika x btl, berapa org yg baca blog ni akn terus fitnah org yg dimaksudkn n berapa ramai yg saham akhiratnya mkin menipis? Lagi baik kita doakn yg baik2 agar segala usaha utk mcari "bangkai" kapalterbang itu dpt dtemui segera..amin.

Tanpa Nama berkata...

Ko tanye je la time press conference tu...tgok ape depa cakap....

Tanpa Nama berkata...

Ko ckp ko ni seorg yg berfikir.. tapi kalo swtakat fikir dan tak ada tindakan...sampah namanya...

Mista Zam berkata...

nice 1 bro, same question aku tertanya pada dri.
mmg sifat manusia ni penuh dgn curiosity :)
kita tggu dan lihat shj pe yg akan jd selanjutnya.
pe2 pun berdoalah pd pencipta kita Allah S.W.T, itu la senjata pling hebat org islam. moga2 dipermudahkan urusan mereka.

Tanpa Nama berkata...

Pm ostolia sndri tipon najib gitawu kat cni lautan paling dlm dn ganaz dlm donia us dgn sng hati bagi pinjm robot bawah air abisla kita kna bngng cari kt tmpt yg tx btul tpi jngn tekejut kotak hitam je yg dpt dibawa naik

Tanpa Nama berkata...

Ni sume auta jer la ..... tgu je la brita strus ny .... ni cite pasalbtahi la lembu la ape la ....

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju dgn apa yg disampaikan....ramai lg yg seperti anda diluar sana...masih tertanya2....kita nantikan saja apa yg akan berlaku seterusnye...rasanye pm kita buat semua nie pon bersebab....

Mohd Afendy berkata...

Sedap mkn daging umat islam sendiri kn???

Aku Rakyat Biasa berkata...

Tahniah kerana berjaya mnambahkan dosa... lebih baik berdoa dari membuat fitnah semata-mata

Tanpa Nama berkata...

bukan nak ckaplah. tapi aku rasa mcm ada something yang kerajaan rahsiakan drpd kita. Waallahualam

Tanpa Nama berkata...

Cara anda bercakap pun umpama anda mkn daging umat islam sendiri.. malu la.

Tanpa Nama berkata...

Tak lama lagi jadi lah perang dunia ke 3..

muslim modern berkata...

sebenarnya MH370 telah masuk dlm black hole dan ia kini berada di kurun ke 13... satu-satunya jalan penyelesaian ialah pasukan penyelamat perlu kembali ke tahun 1400 Masihi utk mencari pesawat tersebut..

Tanpa Nama berkata...

Nak tanya najib mcm ner? Baca text terus blah gitu jer...

Tanpa Nama berkata...

Betul3....

Tanpa Nama berkata...

Hangpa semua bijak2 belaka. Mesti semua lulusan PHD. Saya ada nak buka satu company LOSS & FOUND. Boleh datang interview noo...

Naz Nur Nhazzla berkata...

Assalamualaikum
memang banyak persoalan2 yg timbul akibat tragedi ini dan jga pengumuman dato najib.sy setuju sy dgr najib xckp crashed tp dia kata ended.dan dia xckp pun xda siapa yg trselamat.sebagai pemimpin negara...dia wajib berbuat sesuaty utk mempertahankan negara.setiap bnda yg dia lakukan mesti ada sbb tertentu.x adil kita tuduh dia penipu or pembohong dlm hal ini.klu dianterpaksa sembunyikannsesuatu pun tntu ada sebab.dlm keadaan malaysia diuji dgn dugaan spt ini..kita sbg rakyat malaysia sepatutnye menyokong penuh pemimpin kt tak kiralah dia PKR ke PAS ke DAP ke..klu rakyat malaysia sdr tak tau menghargau pemimpin sdr dgn alasan pemimpinnya zalim...jgn menyesal klu satu hr nnt kita pun terima nasib yg sama dengan iraq dan mesir.

Tanpa Nama berkata...

Kasiann..konspirasi???..saya no komen..cuma maw ingatkan penulis blog jak..skali jumpa tu kotak hitam lain plak crita sbenar dia..mana kaw simpan muka ko???..tunggulah dlu kt tgk crita sbenar..pandai2 jak ko tuduh sana sini..tambah dosamu jak..atau ko maw cakap lagi nnt amerika edit tu kotak itam..btul2 sy maw tgk apa reaksi ko kalu crita ko ne dongeng2 jak..jadi ko doa2 lah kuat2 crita ko ne btul..kasian jga sy tgk org cam ko ne..anggap diri pandai dari org len..puiii..jan jak ko jilat ludah mu sdirilah...

Tanpa Nama berkata...

Eloknya mak dan bapak ko dok dlm flightu tu baru otak pemalas ko tu akan mula berfikir.

Tanpa Nama berkata...

Akhirnya jumpa kotak hitam je.boleh percaya ke.ada akal fikirlah.kenapa mesti cari kotak hitam je.cari dulu bukti kapal terbang tu thempas.lepas tu nak bukti kenapa thempas bri tuju kotak hitam.ni serpihan pun tak jumpa alih2 nak jumpa kotak hitam .manasabah ke.skurang2nya jumpa le ekor ke mayat satu dua ke.aku memang x caya ni bukan cerita dirancang

Tanpa Nama berkata...

Aku dah pening kepala kepala nak fikir ni...Ayoyo!

Tanpa Nama berkata...

nenek aku cakap pesawat & org2 kat dlm tu dah landing di Balingian.nak ngundi hari ahad ni katanya.

Tanpa Nama berkata...

Jawapannya:
1) pilot tu nak bunuh diri
2) terbang ke lautan hindi supaya x dpt d kesan
3) ada masalah keluarga
4) data2 peribadi smua di musnahkan termasuk fb
5) pilih masa penumpang tidur untuk terjunkn kapal
6) semua penjaga radar negara2 yg dilalui time tidur..

Ulasan: pilot memang segaja nak bunuh diri.. Tq

Tanpa Nama berkata...

Oooo....bersunguh la belakow nya,xsoh duk baloh la,,tgu duk depan tv,dgr yah la,dok pun xsoh tgk klu xjd gak,ngisak diam2 dale bilik sore

Tanpa Nama berkata...

Tayar meletup mana kluar api...mcmana tayar yg x mnanggung beban boleh mletup plk...

Tanpa Nama berkata...

Persoalannye...bgaimana dan knapa CNC tersebut dibawa kluar dari Afghanistan ke Malaysia? Tentunya America mengawal ketat sempadan setelh menyedari brangnya hilang.ada siapa boleh huraikan? Knp dan bagaimana?

Tanpa Nama berkata...

Mh370 rasa dirinya sunyin keta sumbang..sedih bawa diri lautn Hindi..ping.ping.ting tong kwang2..siiihsoseh2 sodih

Tanpa Nama berkata...

Yg sebenarnya, yahudi telah hantar jin ifrit untuk tahan mh370, jin tu sebelah kaki dia kat vietnam, sebelah kaki lagi kat filipina. Jin tu tahan mh370 di udara, semua penumpang masih hidup lg masa tu.. 1 org wali Allah ni (org tabligh) dapat tahu, terus dia lawan jin tu.. Jin tu kalah, Mh370 jatuh kat dasar laut, kapal terbang sikit pun x pecah, macam keadaan asal, cuma sayap kanan sahaja yg patah sedikit... Lokasi kapal terbang berhampiran pulau spratly, kat dasar laut.. Semua masih ingat lg kapten norudin? Dia bgtau kat tv 3, mh370 hilang, full stop.. Kapten norudin tu pun org tabligh.. Dia antara yg betul2 tahu kejadian sebenar.. Pd pagi 24 mac 2014, kapten norudin, bersama lg 4 org telah pergi ke putrajaya berjumpa dengan najib untuk bgtau kat mana mh370.. mereka jumpa 3 org, najib, rosmah, dan jamil khir. Ustaz hamzah (ustaz tabligh di sri petaling) dakwah mereka bertiga, dakwah pasal aurat pramugari, dakwah pasal arak dalam MAS.. Dakwah sampai rosmah menangis.. Lepas tu baru ustaz bgtau lokasi sebenar mh370.. Dan mereka bgtau najib supaya rahsiakan dulu perkara ni, sehingga mereka nak bawak sendiri najib untuk tengok sendiri bangkai mh370 tu.. Tiba2, malam 24 mac tu, secara tergesa2, najib buat kenyataan media kata mh370 berakhir di lautan hindi.. Jadi ustaz2 tu terkejut ar.. Mereka check balik, rupa2nya najib buat kenyataan media tu dalam keadaan kene sihir oleh yahudi.. Yahudi telah sihir najib untuk keluarkan kenyataan macam tu.. Yahudi xnak malaysia dapat balik mh370.. Yg betul2 tgh berusaha nak dapatkan balik mh370 adalah org tabligh.. Kapten norudin, mulvi osman, ustaz azwan dan beberapa nama lagi.. Setelah gagal untuk menggunakan najib, mereka telah pergi pula kepada panglima tentera malaysia.. Jadi, pada hari khamis, 1 mei 2014, geng tabligh ni telah bawa panglima tentera udara diraja malaysia, panglima tentera darat diraja malaysia, dan panglima tentera laut diraja malaysia.. Mulvi osman, kapten norudin yg bawa mereka.. Kalau x percaya, sesiapa yg kenal panglima2 ni, boleh tanya mereka sendiri.. Mereka pergi menggunakan kapal terbang jenis charlie.. Ketika terbang melintasi kawasan laut persisir pulau spratly tu, mereka dapat melihat dengan jelas bangkai mh370 di dasar laut.. Air laut kat persisir pulau spratly tu begitu jernih, sehingga dapat lihat dasar laut dengan jelas.. Semua panglima2 tentera malaysia nampak dengan jelas bangkai mh370 tu.. Sebiji kapal terbang, tanpa ada sedikit pun yg berkecai cuma patah sedikit sahaja pada sayap kanan.. Boleh tgk jugak video kapten norudin ditemuramah oleh rtm.. Tajuk video grandstand 9 mei kapten norudin.. Search kat youtube.. Dlm video tu kapten norudin dah bg hint yg cukup jelas.. Segala data yg diberi selama ni hanyalah helah untuk buat dunia menukar tempat mencari ke lokasi yg salah.. Kapten cakap kembali kpd hari pertama, cari di situ.. Banyak yg dia cuba sembunyikan dalam temuramah tu, tp secara tersirat, dia suruh cari di laut china selatan, mh370 ada kat situ.. Amerika pun dah tahu lokasi mh370.. Sebelum dorg ni pergi pada 1 mei, amerika telah terlebih dulu pergi.. Amerika niat nak amik kotak hitam.. Mereka pergi dengan sebuah kapal perang yg besar.. Tapi sebelum tiba kat lokasi mh370, Allah telah tenggelamkan mereka.. Sebiji kapal perang dengan tentera2, semua sekali tenggelam.. Benda ni langsung x keluar berita.. TLDM labuan tahu benda ni, sebab kat radar dorg, ada kapal asing yg menceroboh, jadi bila dorg sampai kat situ, kapal perang amerika tu tgh tenggelam.. Mulvi osman tu cakap, seluruh dunia punya sihir, sekarang tertumpu kat perairan tu.. Mereka sungguh2 xnak malaysia dapat mh370 balik.. Yg terbaru, mereka (org tabligh dan tentera serta beberapa org teknikal) akan pergi lg skali kat tempat tu, kali ni mereka nak pergi beramai2.. Mereka akan pergi pada 29 mei ni.. Jadi marilah sama2 doakan kejayaan mereka, dan semoga Allah pelihara mereka dari rancangan jahat yahudi..

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH ADMIN... sy setuju, ini semua konspirasi yahudi n as lakhnat. apa tujuan obama ke malaysia mei lepas? musti ada perbincangan antara najib ttg MH370. pas tu najib ke China buat apa? ini semua konspirasi kuasa besar. malaysia jdi mangsa. sumber dari majlis keselamatan negara menyebut, MH370 ada di sempadan pakistan afganistan. menurut MKM lagi, kapal selamat n semua penumpang selamat kecuali co-pilot aje yang dibunuh ole pengganas. soal nya skrg, di mana lokasi rahsia tersebut? cari lah di lautan hindi, 1 benda milik kapal pun tak ada. kalo terhmpas, sudah pasti ada kesan n barang ada yang terapung di air. sehingga kini tiada sebarang tanda penemuan dijumpai. kesimpulannya mudah, AS n yahudi lakhnatullah menyembunyikan fakta sebenar ttg MH.. kpd Admin, teruskan menyiasat, kita sedia kongsi idea ttg isu ini. yang membimbangkan, pak najib terpaksa umumkan drama pencarian ini kerna ugutan ole kuasa besar yang berkepentingan. walla hu alam

Tanpa Nama berkata...

tolol.. org mau bongkar teori ini pun salah ka? ada benarnya teori nie. 1001 persoalan belum terungkai. teruskan admin, sy skong teori anda...

IBU HAYATI berkata...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Ibu Yeshy berkata...

saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama MBAH BAKARO dan dia memberikan nomor MBAH BAKARO,dia bilan kepada saya kalau MBAH BAKARO bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi MBAH BAKARO dan dengan senan hati MBAH BAKARO ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH BAKARO di 082=333=348=575 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan MBAH BAKARO dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya.. ATAU LANGSUNG AJA >>KLIK DISINI LANGSUNG BOCORAN HASIL RITUAL<<<

atau klik langsung LHAT LAMAN MBAH DI FB >>KLIK DISINI <<<
INGAT MBAH BAKARO HANYA MEMBUTUHKAN ORANG YANG BENAR BENAR SERIUS DAN PERCAYA SAMA BLIU ...













































saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama MBAH BAKARO dan dia memberikan nomor MBAH BAKARO,dia bilan kepada saya kalau MBAH BAKARO bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi MBAH BAKARO dan dengan senan hati MBAH BAKARO ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH BAKARO di 082=333=348=575 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan MBAH BAKARO dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya.. ATAU LANGSUNG AJA >>KLIK DISINI LANGSUNG BOCORAN HASIL RITUAL<<<

atau klik langsung LHAT LAMAN MBAH DI FB >>KLIK DISINI <<<
INGAT MBAH BAKARO HANYA MEMBUTUHKAN ORANG YANG BENAR BENAR SERIUS DAN PERCAYA SAMA BLIU ...

Rasa-rasalah MH 370 ADA Tpi Di Tel Aviv....

Tanpa Nama berkata...

liciknyer kerajaan ni.

Ibu Masuji berkata...

Kami sekeluarga ingin mengucapkan banyak terimakasih kepada AKI RANGGONG atas bantuannya saya menang togel yang ke 2x nya ,pekerjaan saya sehari-harinya cuma seorang pengepul barang bekas apalagi saya seorang janda,,yang pendapatannya tidak seberapa,buat biaya anak sekolah aja tidak cukup apalagi untuk mencukupi kebutuhan hidup keluarga sehari-harinya….pada suatu hari saya tidak sengaja mendengar pembicaraan teman saya mengenai angka ritual/ghoib AKI RAGGONG yang katanya bisa mengeluarkan angka sgp/hk yang di jamin tembus,akhirnya saya bertanya dan teman saya memberikan nomor AKI RANGGONG dan saya pun menghubunginya..?? Berkat bantuan AKI yang telah memberikan angka “GHOIB” nya 4D dan alhamdulillah itu ternyata terbukti. lagi…sekarang anak saya bisa lanjut sekolah lagi itu semua atas berkat bantuan AKI RANGGONG,bagi anda yang penggemar togel ingin meruban nasib melalui angka2 goib yang di jamin 100% kemenangan hbg AKI RANGGONG di nmr;_085-222—967-279,,ini bukti nyata bukan rekayasa,mana ada kemenangan tanpa keberanian dan kejujuran,saatnya kita perlu bukti bukan sekedar janji2,hanya AKI RANGGONG yang bisa menjamin 100% kesuksesan,anda perlu bukti hbg sekaran AKI RANGGONG nya,terima kasih ROMNYA






Kami sekeluarga ingin mengucapkan banyak terimakasih kepada AKI RANGGONG atas bantuannya saya menang togel yang ke 2x nya ,pekerjaan saya sehari-harinya cuma seorang pengepul barang bekas apalagi saya seorang janda,,yang pendapatannya tidak seberapa,buat biaya anak sekolah aja tidak cukup apalagi untuk mencukupi kebutuhan hidup keluarga sehari-harinya….pada suatu hari saya tidak sengaja mendengar pembicaraan teman saya mengenai angka ritual/ghoib AKI RAGGONG yang katanya bisa mengeluarkan angka sgp/hk yang di jamin tembus,akhirnya saya bertanya dan teman saya memberikan nomor AKI RANGGONG dan saya pun menghubunginya..?? Berkat bantuan AKI yang telah memberikan angka “GHOIB” nya 4D dan alhamdulillah itu ternyata terbukti. lagi…sekarang anak saya bisa lanjut sekolah lagi itu semua atas berkat bantuan AKI RANGGONG,bagi anda yang penggemar togel ingin meruban nasib melalui angka2 goib yang di jamin 100% kemenangan hbg AKI RANGGONG di nmr;_085-222—967-279,,ini bukti nyata bukan rekayasa,mana ada kemenangan tanpa keberanian dan kejujuran,saatnya kita perlu bukti bukan sekedar janji2,hanya AKI RANGGONG yang bisa menjamin 100% kesuksesan,anda perlu bukti hbg sekaran AKI RANGGONG nya,terima kasih ROMNYA

Imus Noxa berkata...

Admin ni mmang bangang bin bengong lah..bodo tu simpan2 skit untuk anak cucu..jgn duk pulun sorang2

Hamba allah berkata...

Solat taubat...jgn merepek ank.murid mulvi ke nie?merepek jage amal ko

Hamba allah berkata...

Solat taubat...jgn merepek ank.murid mulvi ke nie?merepek jage amal ko

bpk muliadi berkata...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan