Makin Ramai Artis Bertudung, Tak kurang juga kembali ber"dogol"

Sabtu, 22 Mac 2014

Muktahir ini ramai aktis bertudung. Seorang demi seorang telah berhijrah daripada 'dogol' (tak bertudung) kepada bertudung. Sebahagiannya mula mengamalkan pakaian menutup aurat apabila pulang daripada tanah suci Mekah.

Kini ada stesyen tv yang mewajibkan pelakon untuk menutup aurat dan filem-filem berbentul Islamik telah nampak diterima masyarakat.

Malah trend kini, peminat lebih suka artis menutup aurat juga dikatakan pendorong kepada penghijrahan artis-artis daripada 'dogol' kepada bertudung.

Berita terbaru artis Wan Nor Azlin tampil dengan kain yang semakin singkat manakala tudungnya sudah melayang entah ke mana. Perubahan ini bukanlah nak dikatakan kerana watak lakonan kerana watak terbaru sebagai ibu tua.

Sebelum ini Hetty Sarleneartis kelahiran Singapore juga membuka tudung setelah sekian lama bertudung. Apakah untuk menjadi popular dia harus kembali 'dogol' dan seksi?? Mungkinkah dia mempunyai sebab peribadi lain yang memaksanya tampil dengan imej menjolok mata?

Tapi sebagai masyarakat yang prihatin tentang Islam dan perkembangan Islam artis kembali ke zaman "jahiliyyah"nya tidak boleh dipandang begitu sahaja. Kita ada sesuatu untuk memastikan artis-artis yang berhijrah ini kekal dan mengamalkan ajaran Islam.

Peranan NGO yang terbabit dengan golongan artis harus diambil cakna. Golongan yang baru berhijrah perlu kepada pendorong supaya mereka kekal sedar dan memahami tujuan mereka menghayati Islam.

Jika perkara ini dibiarkan tanpa peduli, nanti seorang demi seorang akan menjadi rosak binasa. Sudahlah kerja mereka berada ditepi jurang, jika mereka lalai dan seronok dengan mengingkari Allah, tanda-tanda akhir zaman sudah pasrti lebih terserlah!

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan