Bila Pontianak Gua Musang Bersuara

Rabu, 5 Mac 2014


Kuli (Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah) ni jarang bersuara tapi nama dia sentiasa naik jika ada Pilihan Raya. Semasa PRU-13 nama Kuli pun naik; dikatakan perjumpaan 10 pimpinan utama PAS-PKR ada sebut Kuli jadi Perdana Menteri, cadangan ini membuat pimpinan dikalangan PKR tak setuju sehingga perjumpaan sulit menjadi bocor.

Sekali lagi Kuli di cari.

Kuli kata Barisan Nasional (BN) berpeluang merampas semula kerusi DUN Kajang sekiranya menggunakan strategi yang tepat semasa berkempen dalam pilihan raya kecil kawasan itu.

Katanya lagi, calon BN, Datin Paduka Chew Mei Fun juga mempunyai kredibiliti dan mampu membuat kejutan biarpun disifatkan sebagai underdog.

Kita masih ingat cerita kapal Titanic? Kapal yang begitu hebat sehingga ada yang menyebut mustahil untuk tenggelam akhirnya menjadi 'catatan lagenda'.

Anwar Ibrahim menurut penganalisis seorang tokoh yang mampu mengerakkan suasana, membangkitkan rakyat, menukar keadaan dan ini yang sukar dihayati oleh Tun Mahathir walaupun juga tokoh yang tidak kurang hebat dari segi startegi dan perancangan.

Tapi jika suasana di muktahir ini tidak dihalusi dan ditanggani dengan baik dan betul saya percaya kata-kata Lim Kit Siang orang lama dalam politik Malaysia akan menjadi realiti.

Masa itu nasi sudah menjadi bubur... Ambil kata-kata Dato' Mohd.Ariff Sabri bin Hj. Abdul Aziz (Sakmongkol AK47) dalam persepsi yang berbeza.

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan