Kerajaan Tak Hasrat Tutup Kes Kehilangan Enjin Jet Pejuang TUDM - Najib

Selasa, 22 Disember 2009

Dah bocor nak tutup macam mana lagi? - Nabila

PUTRAJAYA: Kerajaan sama sekali tidak berhasrat untuk menutup kes kehilangan enjin pesawat milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata malah laporan telah pun dibuat kepada pihak polis apabilaKementerian Pertahanan menyedari tentang kejadian tersebut yang berlaku semasabeliau menerajui kementerian berkenaan.

"Kita telah pergi kepada polis, ketika itu saya adalah menteri yang berkenaan. Saya membuat keputusan bahawa kita perlu membuat laporan kepada polis," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Aeroangkasa Malaysia di sini hari ini.

Najib mengulas mengenai kes kehilangan enjin jet pejuang F-5E TUDM pada 2007yang dikatakan telah dijual kepada sebuah syarikat antarabangsa yang berpangkalan di Afrika Selatan.

Mengenai seorang brigadier jeneral yang diarah bersara berhubung kes itutetapi pencennya dikekalkan, Perdana Menteri berkata ia bergantung kepada bentukkesalahan yang dilakukannya dan terpulang kepada pihak TUDM dan Angkatan Tentera untuk membuat keputusan mengenai perkara itu.

"Kita tunggu sehingga laporan penuh dikeluarkan kerana kita telah bekerjasama dengan polis," katanya. - BERNAMA

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan