Selapas 14 Tahun Baru Tun Daim Sedar Pasal Menteri Kewangan

Rabu, 23 April 2014


Bekas Menteri Kewangan Malaysia, Tun Daim Zainuddin menyarankan agar Perdana Menteri tidak lagi memegang jawatan Menteri Kewangan bagi menjaga kepentingan usahawan bumiputera dan ekonomi negara dalam program Bicara Petang “Ekonomi Bandar Malaysia, Adakah Bandar Melayu.” anjuran Persatuan Pedagang dan Pengusaha Melayu Malaysia (Perdasama) dan Malaysian Investment Development Authority (MIDA).

Kata Daim lagi “Kita lantik orang yang tiada pengalaman dalam perniagaan untuk membantu usahawan Melayu maka ia akan menyebabkan mereka tidak faham apa yang perlu dilakukan. Akhirnya Menteri bergantung kepada teks ucapan dan polisi pegawai semata-mata.”

Ramai yang berpendapat Tun Daim Zainuddin mengkritik Datuk Seri Najib.. tapi bagi saya tradisi 'bengong' ini telah dimulakan oleh Tun Mahathir pada tahun 2011.

Kalau Daim nak sasarkan Najib dalam hal ini sepetutnya Daim toleh kepada Mahathir. Setelah 14 tahun baru Daim menyedari kaedah ini tidak dapat membantu negara dan Bumiputera bersaing ekonomi dengan bangsa lain.

Sebelum ini, 14 tahun lalu apa yang Daim buat?

Sebenarnya yang merosakkan orang Melayu ialah UMNO. dasar dan polisi UMNO yang jahat dan berat sebelah menyerang pembangkang yang rata-rata adalah Melayu meneybabkan peluang untuk orang Melayu nak maju tak boleh.

Itu sepatutnya Daim perlu fikir!!

TEMPAYAN RETAK
http://tempayanretak.blogspot.com/
(* Klik gambar untuk besarkannya)

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

Bila penyamun 'cum' penjudi berkata-kata .......

Tanpa Nama berkata...

Menteri-menteri lain juga tidak ada kebolehan dengan jawatan yang dipegang. Sebagai contoh kegagalan kerajaan mengawal kenaikan harga barang yang semakin menyerlah. Kerajaan juga gagal menyekat kemasukan PATI.

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan