Kickdefella Obsesif Mahu Jatuhkan Saya - Nik Aziz

Jumaat, 23 April 2010

KOTA BARU: Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menganggap penulis blog Kickdefella seorang yang obsesif sehingga sanggup menyerang dan mengkritiknya mencapai tahap serangan peribadi.

Menurut Mursyidul Am PAS itu, apa yang dilakukan penulis terbabit iaitu Syed Azidi Syed Abdul Aziz dengan melemparkan pelbagai dakwaan dan tuduhan karut terbabit, ia adalah bertentangan dengan ajaran Islam.

"Itu hal dia, dia macam dah mabuk dan bercakap mengarut. Lebih suka buat serangan peribadi. Dia bukan wartawan tapi bloger yang tak masuk akal," katanya kepada pemberita di Pulau Melaka di sini.

Beliau mengulas kritikan-kritikan dalam blog berkenaan yang dilihat sebagai usaha untuk menjatuhkannya sebagai menteri besar dengan pelbagai dakwaan kononnya pentadbiran kerajaan negeri kucar-kacir di bawah terajunya.

Pada 8 April lalu, Ketua Pergerakan Pemuda Umno negeri, Anuar Sapian menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat beberapa isu yang melibatkan menteri besar berkenaan seperti yang didedahkan blog terbabit. Anuar juga mahu SPRM mendedahkan status siasatan terhadap menantu Nik Abdul Aziz iaitu Abdul Ariffahmi Ab. Rahman berkaitan tuduhan penyelewengan di dalam Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Syed Azidi pernah berkhidmat sebagai Pegawai Perhubungan Korporat PMBK sebelum kontraknya ditamatkan oleh Abdul Ariffahmi.

1 comments:

Shaf Nor berkata...

Melayu bukan lagi kaum majoriti di Malaysia, tak sedar-sedar lagi ke?
Cuba ikut macam Chua Tee Yong anak Chua Soi Lek.
Di atas keberanian dia meliwat semua Ahli Parlimen Melayu dalam persidangan Parlimen pada 16 Mac lalu, MCA hadiahkan dia jawatan Timbalan Menteri!
Bacalah kisah kehebatan dia di www.merdeka-online.net.
Orang Melayu sekarang dah lumpuh ke… tidur ke?
Tempayan mungkin dah pecah kerana marah pada Tee Yong...

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan