Cg Pa kata Rafizi Bodoh, Mahfuz kata Nik Nazmi Kurang Cerdik!

Rabu, 17 September 2014


Masih ingat lagi Rafizi Ramli membuat kenyataan dalam forum berkenaan "Sebulan sebelum PRU13, pemimpin PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Mohamad Sabu, Datuk Dr Haron Din, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Datuk Mustafa Ali semuanya berjumpa Anwar."

"Mereka kata mereka hendak menamakan pemimpin Umno, Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah sebagai perdana menteri kalau kita menang Putrajaya," katanya yang juga ahli Parlimen Pandan.


"Jika dia menganggap dia adalah pengarah strategi PKR, dia membuat satu kenyataan bodoh," kata Mustafa Ali (Cg Pa) kepada portal The Malaysian Insider.


Cg Pa mengulas kenyataan Rafizi yang mendedahkan kononnya PAS mencadangkan ahli Parlimen Gua Musang daripada UMNO itu sebagai bakal perdana menteri jika Pakatan berjaya menawan Putrajaya dengan kenyataan pendek. Ramai blogger anti-Presiden PAS mengulas kenyataan Rafizi dengan pelbagai andaian yang buruk kepada Presiden PAS dimana ini sinifikan dengan kehadiran Hanipa Maidin AJK PAS sendiri yang seolah-olah mengiya perkara ini dengan menyebut jika benar amat malang pada PAS.

Serang AJK PAS dalam forum berkenaan dilihat sebagai satu serangan kepeda kepimpinan ulama PAS termasuk diri Presiden PAS. Presiden PAS hanya berdiam diri pada masa itu. Bila Presiden PAS membuat kenyataan bahawa yang mula nak peluk cium Kuli ialah PKR dan DAP sampai hari ini tiada ulasan oleh Rafizi. Diam membisu bagaimana mati kutu.. malah DAP pun senyap dengan kenyataan ini sehingga da yang menyebut kenyataan Cg. Pa bahawa Rafizi bodoh memang tepat sekali!  (rujuk di sini)

Beberapa hari lalu kita dengar pula
Nik Nazmi Nik Ahmad berkata presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tetap mahukan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dikekalkan sebagai Menteri Besar Selangor sebagai cara memelihara keutuhan Pakatan Rakyat dan mengatasi kemelut bersabit jawatan itu.

Hadi menyatakan demikian  kepada rombongan sayap pemuda Pakatan Rakyat yang menemui beliau semalam, kata Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Nik Nazmi Nik Ahmad.
 
“Dalam perbincangan itu apabila ditanya tentang pandangan Tuan Guru Haji Hadi tentang jalan keluar isu ini, beliau memberi jawapan akhirnya adalah dengan mengekalkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Tuan Guru sendiri akan memantau kelemahan Tan Sri Khalid,” Nik Nazmi memetik Hadi sebagai berkata.

Tindakan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Nik Nazmi Nik Ahmad mendedahkan isi perbincangan pertemuan beliau dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang disifatkan ‘kurang cerdik’. 

Malah Ketua Penerangan PAS Pusat Datuk Mahfuz Omar berpendapat, Nik Nazmi seharusnya lebih cermat dan bijak sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan kepada umum.

“Tindakan beliau itu kurang cerdik,” itu tegas Mahfuz ketika diminta komen beliau berhubung kenyataan Nik Nazmi yang mendedahkan pendirian Hadi supaya Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kekal sebagai Menteri Besar jika mahu kemelut di Selangor ketika ini  berakhir.

“Saya tidak pasti apa isi perbincangan itu, tetapi kalau itu dakwaan Nik Nazmi, itu satu perjumpaan tertutup dan tidak wajar untuk beliau mengeluarkan kenyataan berkenaan perbincangan itu.

“Jadi lepas ini, kalau beginilah keadaannya, tiada siapa yang nak berbincang. Bincang di kedai kopi pun boleh jadi kenyataan,” katanya lagi.

Presiden PAS hanya menjawab tiada perjumpaan semalam merujuk kepada pertanyaan wartawan. Mungkin jika ditanya kemarin mungkin ada itu bukan perjumpaan sekadar pertemuan biasa sebelum Presiden PAS bertolak ke leuar negara.

Perbincangan dan percakapan pun difahamkan bahawa Presiden merujuk perkara sebelum ini iaitu PAS mahu kekalkan TSKI dan akan memantau TSKI akibat daripada banyak sangat teguran kepada dia termasuk susah nak bagi peruntukkan. Saya rasa perkara ini telah kita maklum semua sebab Presiden PAS telah pun sebelu di perkarangan masjid Rusila danb ada video berkenaan perkara ini. Adakah Nik Nazmi tidak memahami percakapan Presiden PAS yang mungkin ada sedikit dialek Terengganu walauhulam.

Tapi rasa memang tidakan ini tidak bijak (bodoh).

Kenapa pimpinan PKR selalu sangat nak bocor maklumat sedangkan perkara itu adalah sulit sama juga seperti pertemuan 10 orang pimpinan PAS-PKR sebelum ini yang mana selepas sahaja perjumpaan tersebut Saifudin Nasution terus berjumpa wartawan harakah dan menceritakan pertemuan itu dalam persepsi yang sangat buruk kepada PAS dan kepimpinan ulama. Tak hairanlah kalau harakah tidak mesra Presiden dan Ulama.


TEMPAYAN RETAK
http://tempayanretak.blogspot.com/
(* Klik gambar untuk besarkannya)

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

Kah Kah Kah...

Itu biasa, hantam bini orang pon.. itu biasa.. Mat Sabu al Khalwatiii nie Haramjadah memalukan PAS..

"Saya berucap tadi dah...dah...MASOK WAKTU ASAR...mereka yang belom sembahyang mereka pergi sembahyang...????????????

Jadi solat berjemaah TAK DER LAAAH dalam Muktamar PAS...

Sibok benor Muktamar Pemuda sampai solat pon asing2, ikut puak2.. bukannya solat berjemaah?

Menipu itu biasalah bagi Mat Sabu..

Suhaizam nampok benor menipu.. MATA LIAR macam pencuri????

Nie Ketua Pemuda PAs aper pakai songkok????

Jadi yang ramai2 dok syok dengor Mat Sabu tuuu TAK SEMBAHYANG KER????

Unknown berkata...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan