Kurma dan Air Zam-zam pun UMNO curi!

Ahad, 6 Julai 2014



Hampir tiap kali sali ramadan saya dengar ada pembahagian kurma dan air zam-zam oleh kerajaan Negeri Terengganu kepada rakyatnya. Tapi hampir setiap tahun saya tak pernah nampak kurma dan air zam-zam itu.

Bukan lapar kebulur.. tapi nak juga rasa hasil pemberian kerajaan negeri. Kurma dan air zam-zam tu tak sampai RM10 pun di Mydin, malah saya selalu beli letak dalam kereta dan setiap pagi saya minum untuk mendapat keberkatannya sedeguk dua sebelum perjalanan ke tempat kerja.

UMNO ni buah kurma dan air zam-zam pun dia pelahak! semuanya nak disimpan di rumah... itu belum masuk lagi pemberian lain macam basikal malah mangkuk tandas pun tersusun di rumah ketua JKKK.

Memang benar UMNO perompak wang rakyat!

Artikel ini mengulas berita di bawah...

KUALA TERENGGANU: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sendiri turun padang menyerahkan sumbangan kurma dan air zam-zam kepada 498 masjid seluruh negeri Terengganu.

Sumbangan itu diserahkan kepada kepada lapan Ketua UMNO Bahagian termasuk Kuala Terengganu, Marang, Setiu, Besut, Kuala Nerus, Kemaman, Dungun dan Hulu Terengganu.

Menteri Pendidikan II, Datuk Seri Idris Jusoh, Menteri Besar, Datuk Ahmad Razif Abd Rahman dan Pengerusi Biro Kebajikan UMNO Malaysia, Datuk Seri Abdul Azeez turut mengiringi Najib mengagihkan sumbangan pada Program Agihan Kurma, Air Zam-Zam Peringkat negeri Terengganu itu.

Melalui program itu, setiap masjid menerima 10 kilogram kurma dan 20 liter air zam-zam untuk dihidangkan pada majlis berbuka puasa atau moreh di masjid masing-masing.

Hulu Terengganu menjadi penerima tertinggi iaitu sebanyak 96 masjid, diikuti Marang (77), Besut (69), Setiu (56), Kuala Nerus (54), Dungun (54), Kemaman (53) dan kuala Terengganu (39).

Selain itu, semua ahli jawatankuasa masjid turut dihadiahkan sepasang kain baju Belayu sebagai persalinan baru di pagi Syawal sebagai menghargai jasa mereka.

Kemuncak acara agihan kurma itu diserikan dengan pelepasan lapan van yang akan membawa kurma dan air zam-zam untuk dibawa pulang ke parlimen masing-masing.



TEMPAYAN RETAK
http://tempayanretak.blogspot.com/
(* Klik gambar untuk besarkannya)

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan