Dua fenomena dibulan mulia di negara kita ini

Jumaat, 11 Julai 2014

Dalam kita masyarakat Malaysia tercinta duk riuh dengan perkembangan perlawanan bolasepak piala dunia sekarang dan diiringi pula sedang menjalani ibadah puasa, kita dikejutkan pula dengan searangan Israel ke atas Palestin. Walaupun kita rakyat marhen tidak dapat membantu secara total pergolakan saudara2 nya disana, sekurang kurangnya dapatlah juga membantu walaupun dgn sekelumit doa.


Dari satu segi fenomena lain pula dinegara kita sekarang, "Naib Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, PAS melahirkan rasa dukacita dan simpati yang tinggi di atas nasib menimpa saudara Islam di Palestin. Katanya, PAS mengajak seluruh umat Islam untuk sama-sama mendoakan keselamatan rakyat Palestin ketika ini. Kita minta supaya semua majlis khususnya ketika terawih, baca Qunut Nazilah. Walaupun tradisi qunut selepas hari 15, tapi kita minta terus buat,” katanya.

 Manakala kerajaan kita juga mengutuk serangan Israel didada dada akhbar dan berita television, seiring pula dgn kemeriahan bolasepak piala dunia, "Ahad ini, Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaludin Abu Bakar mengajak rakyat Malaysia ke Dataran Merdeka untuk bersama bergembira sambil menonton pertandingan akhir Piala Dunia 2014 antara Jerman dan Argentina.

 "Perdana menteri akan turut bersama kita semua," kata Khairy dalam siaran radio popular Radio Era sambil menambah:"Saya harap PM tidak akan sokong Argentina." Ketika ditanya penyampai radio Era mengapa beliau berkata demikian, beliau menjawab:"Kerana semua pasukan yang disokong PM kalah," katanya yang menyokong Argentina. .. dan terserlahlah suasana dibulan mulia dinegara kita ini.



TEMPAYAN RETAK
http://tempayanretak.blogspot.com/
(* Klik gambar untuk besarkannya)

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan