Ini rupanya HERO TNB!

Ahad, 18 Mei 2014


Siapa tak kena Najib Razak, kaki bohong 1Malaysia. Cakap-cakapnya kalau tak bohong mesti "pelawok" (bahasa Trg..) Dulu kata petrol tak naik.. selepas aje PRU-13 terus naik.

Baru-baru ini kata tak ada pertukaran MB. Kita lihat Ahmad Said yang 'nelang' menangis tak berlagu akan mengakhir politiknya.



Kemarin Najib cakap kerajaan terpaksa menaikan tarif elektrik bagi melindungi Tenaga Nasional Berhad (TNB) berdepan kerugian sekaligus menjejaskan masa depan pekerjanya yang berjumlah 34,900 orang.

Apa lagi pekerja yang berfikiran 'separa lembu' akan menjadikan Najib sebagai hero mereka. Najib disanjung dan di CIUM!!


Kenapa jadi macam ini. Tak baca akhbar pembangkang ke?

Kalau ada otak tak payah akhbar pembangkang akhbar pro kerajaan pun kita tahu maklumatnya mana yang benar mana yang palsu.


Bulan Oktober 2013 kata TNB untung RM4.61 billion.. Tiba-tiba 2014 mengalami kerugian dan akan membuang pekerja!! Tapi yang macam ini orang UMNO masih bodoh untuk berfikir. Kadangkala pengawai kerajaan, ada pendidikan tapi malas bodoh menggunakan otak!

Untuk nak bagi subsidi kepada rakyat Najib tak mahu, tapi pemberian subsidi RM136.5 bilion kepada Penjana Tenaga Bebas (IPP) antara 1997 hingga 2011 tak mengapa! Kenapa boleh jadi macam ini?

Sebab utama Najib rasa rakyat boleh dicucuk hidung dengan BR1M!! Rakyat dah rasa dia sudah dijaga dan di dodoi oleh BN.

Tengku Razaleigh
berkata kerajaan menggunakan wang petronas seweneng-wenangnya menyelamat projek mewah dan membelakangkan rakyat terutama rakyat miskin sewaktu menyampaikan ucapan sempena pelancaran buku Malaysia Kaya Rakyat Miskin tulisan Anas Alam Faizli yang mengulas tentang tenaga, ekonomi, dan sistem pendidikan Malaysia.






Kita sentiasa ditipu oleh Najib dan kuco-kunconya...


TEMPAYAN RETAK
http://tempayanretak.blogspot.com/
(* Klik gambar untuk besarkannya)


2 comments:

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak tipu itu bukan keturunan UMNO. Tapi UMNO dulu lain, bela rakyat, UMNO sekarang, jahanamkan rakyat. Yang sokong UMNO adalah manusia paling malang didunia ini kerana tertipu.

Tanpa Nama berkata...

Babi

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan