Akhirnya Mat Said Yang Nelang Jilat Ludah Sendiri

Rabu, 14 Mei 2014


Pertemuan antara Ahmad Said dengan Timbalan Perdana Menteri TS Muhyiddin Mohd Yasin dikatakan positif apabila TS Muhyiddin telah memaklumkan dalam twitternya. Menurut sumber pertemuan itu memberikan kata putus kepada Ahmad Said (kalau bahasa kasar ungutan) supaya menarik semula surat keluar UMNO.

Rundingan pada malam itu meminta agar 2 orang Adun dan juga exco yang keluar dikekalkan jawatannya apabila mereka menarik balik surat keluar UMNO. Saya tidak mendapat maklumat yang sah apakah tuntutan untuk Ahmad Said dalam hal ini. Ada yang menyebut dia akan memperolehi sesuatu jika dia berlembut dalam hal ini.

TS Muhyiddin bersetuju pada dasarnya dan Datuk Tengku Putera Tengku Awang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Berang akan membawa perkara ini dalam pertemuan dengan DS Najib di Kuala Lumpur nanti.

Datuk Seri Ahmad Said telah memaklumkan kepada Perdana Menteri bahawa dia bersetuju menarik balik dan akan membuat kenyataan menyesal dalam hal ini.

WAH SERONOKlah UMNO buat kecoh...

Itulah Cerita MAT SAID NELANG yang akhirnya kena ugut kes penyelewengan termasuk pembinaan rumahnya akhir "KECUT TELUR" terus menyesal.

Tindakan PAS dalam kenyataan media oleh Pesuruhjayanya YB Ustaz Satiful Bahri Mamat untuk tidak melayan Ahmad Said dan 2 Adun keluar parti adalah tindakan yang bijak dan cermat walaupun ada blogger menulis kononnya PAS Terengganu (PR) pasif dalam hal ini.


TEMPAYAN RETAK
http://tempayanretak.blogspot.com/
(* Klik gambar untuk besarkannya)

4 comments:

Tanpa Nama berkata...

Senangnya tarik balik keputusan, tak sampai seminggu. Mujur juga UMNO dianggotai oleh ahli2 yg bodoh belaka, dengan mudah boleh dibuli (dibeli?).

Tanpa Nama berkata...

Kalau cerdik bukanlah UMNO namanya. PM &. TPM cuma perlu siap duit bertimbun-timbun bila dah laksana GST tiada masalah. Kalau tak cukup boleh ambil dari penoreh getah. Depa tetap sokong UMNO BN sebab depa lebih bodoh dari pemimpin UMNO.

Yohan Adanan berkata...

Berat66

Tanpa Nama berkata...

Nk jaga lembu bawahan menteri cekik harta rakyat bagi makan lembu..sama-sama takut pecah lubang tawar menawar terjadi.....mangsanya rakyat..

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan