Dulu kata sesat tapi sekarang datang ziarah nak cium tangan!

Isnin, 28 April 2014


Timbalan Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhiyiddin Yasin telah menziarahi Mantan Menteri Besar Kelantan, TG Nik Aziz di kediaman beliau di Pulau Melaka, Kelantan semalam. Yang mengurus kedatangan ini adalah anak beliau Nik Abdul.

Pada 6 April 2013 
Timbalan Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhiyiddin Yasin melabelkan Parti Pas sebagai Parti Ajaran Sesat berikutan kenyataan kontroversi Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, yang disifatkannya sebagai fatwa songsang yang boleh mengelirukan rakyat Kenyataannya disiarkan oleh semua akhbar utama di Malaysia.

Yang hairan semalam UMNO datang jumpa orang yang sesat? UMNO sekali fikir nampak baik, dua kali fikir nampak temberangnya.

Saya tak kata ziarah tu tak bagus. Sepatutnya UMNO dan PAS saling ziarah mengziarahi antara satu sama lain agak banyak maklumat boleh disampaikan kepada yang kurang jelas tentang perjuangan Islam.


Itu cerita UMNO. Satu lagi cerita dalam kain PAS sendiri yang suka sebar maklumat putar belit.


Jangan hairan ada yang sebar cakap TGNA "Ambe bukan minta pun jumpa dia, tapi Abdul yang susun" yang bermaksud Nik Abdul dihubungi oleh pihak TPM Muhyidin untuk mengatur lawatan luar agenda ini. Takkan Nik Abdul kata tak payah datanglah!!!

Tapi sahabat sesama PAS ini untuk menyerang Nik Abdul kononnya susun tu maksudnya Nik Abdul yang rancang pertemuan ini. Saya rasa ini pun satu hal yang bengong dalam PAS...

TEMPAYAN RETAK
http://tempayanretak.blogspot.com/
(* Klik gambar untuk besarkannya)

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

Memang ramai yg bengong dalam pas ni.... ada benda yg tak betul pun boleh bawa cerita...

Tanpa Nama berkata...

Kalau pas bengong 1 x , umno 10 x . Ha..ha itu kebarangkalian yg selayak diberi.

Tanpa Nama berkata...

dua2 ekor bengong....mengalahkan wakil politik...penyokong serupa dua ekor di atas ni banggang dari kuda....

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan