Penyalahgunaan Internet Hampiri Tahap Kritikal

Ahad, 28 Julai 2013

KEMAMAN: Kementerian Komunikasi dan Multimedia tidak akan teragak-agak untuk mengkaji semula kemudahan serta akses Internet di Malaysia berikutan penyalahgunaannya di negara ini menghampiri tahap kritikal.

Menterinya, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata langkah itu bagi mengelak sebarang kekeliruan yang timbul akibat penggunaan Internet tidak betul.

"Saya lihat kebebasan yang diberi (disalah guna dan kini) sudah semakin kritikal. Sudah tiba masanya kita tegas dan tanganinya dengan cara serius," katanya selepas menghadiri majlis Tamu Ramadan bersama 261 imam, bilal dan pengerusi masjid di dewan Majlis Perbandaran Kemaman pada Sabtu.

Beliau juga berkata penyebaran fitnah atau sesuatu yang tidak betul menerusi Internet perlu dibendung dari awal sebelum menjadi lebih buruk.

Antara penyalahgunaan berkenaan ialah penyebaran fitnah dan gambar yang mengaibkan seseorang serta penipuan melibatkan wang ringgit.

Terbaharu ialah penyebaran dakwaan bahawa terdapat gelombang kedua pencerobohan Suluk ke Sabah serta penghinaan terhadap Islam oleh pasangan Alvin Tan dan Vivian Lee. BERNAMA

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan