PM Jepun kirim peluru ke kedutaan China?

Ahad, 30 September 2012

Kedutaan China di Tokyo menerima peluru dalam mel semalam, bungkusan surat itu dari penghantar yang bernama "Yoshihiko Noda," lapur polis. Sampul surat yang mengandungi peluru senapang itu tiba di kedutaan pada pagi Khamis lalu, sebagaimana dalam lapuran akhbar Jiji Press.

 

Jurucakap di pejabat Perdana Menteri Jepun berkata, Perdana Menteri Yoshihiko Noda tidak menghantar peluru dan beliau enggan mengulas lanjut Selepas kejadian itu serta nama pengirim pada sampul surat adalah sama seperti Perdana Menteri, maka pegawai-pegawai kedutaan mengambil keputusan untuk menghantar peluru itu kepada pihak polis.

 

“Pihak Polis mengesahkan sampul surat yang mengandungi objek bulletlike itu telah dihantar ke kedutaan tersebut," kata seorang jurucakap polis. "Polis sedang menyiasat sama ada ia adalah peluru sebenar atau sebalik nya."

 

Ketegangan antara Jepun dan China semakin besar sejak nasionalis gabenor Tokyo mengumumkan bahawa dia merancang untuk membeli dan membangunkan Kepulauan Senkaku, yang mana Beijing juga membuat tuntutan Diaoyu. – najaf/japantimes

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan