Kasihnya Ibu sehingga ke mati...subhanallah!

Rabu, 16 November 2011


Walaupun kesah ini sudah lama terjadi, tetapi ada cerita khusus yg masih lagi lewat diketahui umum khas nya.

Satu gempa bumi yg melanda wilayah Wen Chuan, China dengan kekuatan 7.9 skala richer pada 12 mei 2009 lalu, telah mengunkap satu cerita yg agak mengharukan.

Beberapa orang penyelamat bertemu salah seorang mangsa perempuan yg kedudukannya dalam keadaan ruku’ seperti orang Islam sedang sembahyang didalam runtuhan trajidi itu.

Dari balik runtuhan kelihatan jenazah seorang wanita dalam keadaan membongkok menahan runtuhan, dan di bawah bongkokan nya, ternyata terdapat seorang bayi yang dijangka baru berusia 6 bulan..

Jenazah Ibu itu ternampak dalam keadaan berlutut membongkok dengan gaya sempurna menghadap kepada Tuhan nya seolah olah memohon dengan sisa-sisa tenaganya disaat saat terakhir untuk diberi kekuatan melindungi bayinya.. Tubuhnya semacam kelihatan seperti berdoa dengan sangat khusuk. Yang agak memilukan para penyelamat setelah didapati seorang bayi duduk dalam keadaan selamat, tanpa cedera.

Di bawah kain selimut bayi itu, para sukarelawan bertemu telepon bimbit dan terdapat tulisan di layar handset tersebut dengan tertulis, “Anakku tersayang, bila kau hidup ingatlah peristiwa ini, mama akan selalu mencintaimu selama lama nya.”

Dalam lapuran itu, tidak pula dinyatakan apakah agama asal mangsa tersebut. Kasih nya Ibu membawa ke mati! Subhanallah..- editor megasuria

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan