Masih sihat lagi rupanya Ibrahim Ali

Khamis, 9 Disember 2010

Mursyidul Am Pas semakin keliru - Ibrahim Ali

KOTA BHARU 8 Dis. - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semakin keliru apabila meletakkan pula syarat sekiranya Lim Kit Siang dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri jika pakatan pembangkang memenangi pilihan raya umum akan datang.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia, (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, kenyataan Nik Abdul Aziz sebelum ini yang menyokong pelantikan Penasihat DAP itu ke jawatan berkenaan tanpa sebarang syarat, jelas menunjukkan ia hanya mainan politik Menteri Besar Kelantan itu.

"Bagaimanapun, apabila mendapat maklum balas daripada ramai pimpinan Pas yang menentang kenyataan tersebut, Nik Abdul Aziz terpaksa meletakkan syarat pula.

"Ini menunjukkan beliau bercakap berbelit-belit dan semakin keliru," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas pendirian terbaru Nik Abdul Aziz mengenai pelantikan Kit Siang sebagai Timbalan Perdana Menteri jika pakatan pembangkang berjaya membentuk kerajaan selepas pilihan raya umum nanti.

Dalam blog www.blogtokguru.com, Nik Abdul Aziz menyatakan, Kit Siang boleh dilantik ke jawatan itu dengan syarat beliau mesti merupakan seorang muslim yang soleh.

"Kit Siang atau sesiapapun boleh menjadi Timbalan Perdana Menteri bahkan Perdana Menteri sekali pun tidak mempunyai apa-apa halangan, syaratnya merupakan seorang Muslim yang soleh. Ini prinsip Islam yang perlu dipatuhi dalam membentuk kepimpinan negara dan ummah," katanya dalam blog berkenaan.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini dalam wawancara akhbar Sin Chew Daily berjanji memberi jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada Kit Siang jika pakatan pembangkang memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Kenyataan Anwar itu mendapat reaksi berbeza daripada pimpinan masuk Nik Abduk Aziz sendiri.

Mengulas lanjut pendirian Nik Abdul Aziz itu, Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas dalam nada sindiran menyifatkan beliau seorang yang kurang berkeupayaan dan perlu diganti.

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan