Syor tubuh Kelab Penyokong BN P. Pinang

Isnin, 8 Februari 2010

BANGI 7 Feb. - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mencadangkan penubuhan Kelab Penyokong Barisan Nasional (BN) di Pulau Pinang bagi mewujudkan satu gelombang baru dalam usaha merampas semula negeri itu daripada penguasaan DAP.

Beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri berkata, kelab berkenaan boleh menjadi satu platform untuk menarik sokongan kumpulan yang tidak mahu menganggotai mana-mana parti komponen BN di atas sebab tertentu.

Katanya, walaupun tidak berparti, kumpulan terbabit mempunyai kuasa undi yang boleh menentukan jatuh bangunnya kerajaan negeri yang pada masa ini didapati telah mengecewakan majoriti rakyat.

"Biarpun mereka tidak mahu menjadi ahli mana-mana parti komponen, adalah penting juga jika mereka dapat menyertai kelab penyokong ini.

"Dengan cara itu kita harapkan satu gelombang baru dapat diwujudkan dengan dokongan semua parti komponen di Pulau Pinang," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Kejohanan Golf Amal dan melancarkan Tabung Amal UMNO Serdang di sini hari ini.


0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan