Syed Hussin, Saya Mohon Maaf - Tee Beng

Khamis, 25 Februari 2010

PETALING JAYA: Ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Beng hari ini memohon maaf secara terbuka kepada Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Senator Dr. Syed Husin Ali berhubung beberapa kenyataannya melalui media sebelum ini.

Katanya, permohonan maaf itu telah dipanjangkan kepada Lembaga Disiplin PKR dan beliau dimaklumkan perkara tersebut akan dirujuk kepada pihak pimpinan tertinggi.

"Walaupun kenyataan maaf saya ini tanpa kebenaran lembaga kerana mereka perlu merujuk dulu pada pimpinan tertinggi, saya ingin memohon maaf kepada Syed Husin berhubung semua kenyataan saya melalui media sebelum ini.

"Saya juga ingin menarik balik semua kenyataan saya terhadapnya sebelum ini," katanya kepada pemberita selepas hadir memberi keterangan kepada lembaga disiplin di sini hari ini.

Beliau mengakui segala kenyataannya terhadap Syed Husin sebelum ini dipengaruhi perasaan marah, salah faham dan emosi.

"Semuanya salah faham, pada ketika itu saya memberi kenyataan mengikut perasaan marah dan emosi. Saya harap kita dapat meneruskan perjuangan parti sebagai sebuah keluarga," katanya.

Sebelum ini, Tee Beng mempersoalkan kesahihan pelantikan Syed Husin sebagai Timbalan Presiden PKR selepas mahkamah memutuskan bahawa Parti Rakyat Malaysia (PRM) masih wujud.

Pada sidang akhbar 3 Februari lalu, dia dengan lantang mempersoalkan gabungan PRM dan PKR kerana status parti itu.

Sebelum menyertai PKR, Syed Husin merupakan Presiden PRM. Malah Tee Beng juga mencabar Syed Husin supaya meletak jawatan dalam PKR.

Dalam pada itu, beliau berpuas hati dengan perjumpaannya bersama ahli lembaga disiplin parti hari ini ekoran kritikan kerasnya terhadap kepimpinan parti dan Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

"Saya berpuas hati dengan perjumpaan hari ini. Saya anggap semua isu berkaitan dengan diri saya sudah selesai," ujarnya.

Menurutnya lagi, perjumpaannya hari ini hanya menjawab segala soalan daripada ahli lembaga berhubung semua kenyataannya dalam media yang menimbulkan kontroversi dan keputusan akan dikeluarkan dalam masa dua minggu.

"Saya memberi kerjasama dan menjawab semua soalan mereka. Kita tunggu dan lihat apa keputusannya nanti, saya tidak boleh komen," katanya.

Ditanya mengenai kenyataannya terhadap Guan Eng dan adakah beliau akan memohon maaf seperti tindakannya kepada Syed Hussain, Tee Beng berkata, beliau tidak akan memohon maaf dan menarik balik kenyataan terhadap Guan Eng.

Sehubungan itulembaga disiplin parti untuk membuat penilaian.

Beliau bagaimanapun tidak menafikan ada berbincang mengenai perkara tersebut semasa disoal oleh lembaga disiplin.

"Sudah tentu isu itu dibangkitkan...dan saya menjawab semua soalan yang ditanya berhubung kenyataan saya pada media.

"Isu saya dan Syed Husin adalah persengketaan dalam keluarga, manakala Guan Eng adalah persengketaan saya dengan 'jiran'. Saya serahkan kepada 'bapa' untuk menyelesaikannya dan saya tidak akan menarik balik kenyataan saya terhadapnya," katanya.

Dia turut menegaskan masih lagi seorang ahli PKR dan meminta media menghentikan segala spekulasi dirinya akan meninggalkan parti itu.

"Saya masih seorang ahli PKR, saya mohon kepada semua dan pihak media supaya menghentikan spekulasi saya akan meninggalkan parti. Itu tidak benar," katanya.


0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan