Tidak mengapa, pasti ada hikmahnya - Mohd. Saiful Bukhari

Khamis, 21 Januari 2010

KUALA LUMPUR 20 Jan. - "Tidak mengapa, pasti ada hikmahnya."

Itu reaksi Mohd. Saiful Bukhari Azlan, pengadu kes liwat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sebaik sahaja mengetahui mahkamah menangguhkan tarikh perbicaraan kes itu ke bulan depan.

"Saya akan terus berdoa, istiqamah dan sabar," katanya ringkas di dalam laman sosial Facebook bagi mengulas perkembangan terbaru kes liwat membabitkan dirinya itu.

Perbicaraan kes yang sepatutnya bermula di Mahkamah Tinggi di sini pada 25 Januari ini ditunda ke 2 Februari depan.

Ini ekoran Mahkamah Persekutuan yang mendengar rayuan Anwar bagi mendapatkan dokumen penting berhubung kes itu hanya dapat membuat keputusan pada 29 Januari ini.

Anwar sebelum ini memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Rayuan pada 6 November lalu yang membenarkan rayuan pendakwa raya untuk mengetepikan perintah Mahkamah Tinggi agar beliau dibekalkan dengan dokumen bagi tujuan penyediaan pembelaan terhadap kes liwat yang dihadapinya.

Ketua Pembangkang itu menghadapi tuduhan meliwat Mohd. Saiful Bukhari di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, di sini, di antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan