Rakyat bukan merajuk, tetapi menolak BN

Isnin, 18 Januari 2010

KUALA TERENGGANU – Rakyat bukan ‘merajuk’ dengan kepimpinan Barisan Nasional (BN), kerana jika mereka merajuk masih boleh dipujuk, sebaliknya rakyat telah menolak sama sekali kepimpinan BN kerana sudah cukup lama masa diberi tetapi masalah rakyat tetap tidak berubah.

Demikian kata Naib Yang Dipertua Pas Kawasan Dungun, Azman Shapawi Abdul Rani yang mempersoalkan tindakan kerajaan yang cuba memenangi hati rakyat dengan memperkenalkan program ‘Juara Rakyat’.

Katanya, kerajaan BN telah diberi banyak peluang sebelum ini, namun masalah rakyat didakwanya masih belum selesai.

Sehubungan itu, beliau percaya Juara Rakyat adalah usaha pihak terlibat untuk mengambil kembali hati rakyat.

“Rakyat telah beri peluang lebih 50 tahun sesuai dengan masalah yang berlaku terhadap rakyat. Jadi kenapa sekarang timbul kesungguhan untuk memenangi rakyat kembali,” katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi, semalam.

Program Juara Rakyat diperkenalkan kerajaan melibatkan aktiviti tertentu untuk mendekatkan BN dengan rakyat sekali gus menggerakkan jentera parti dengan lebih proaktif.

Bagaimanapun, Azman yang juga Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat menganggap program terbabit tidak akan mendatangkan keuntungan kepada rakyat.

Beliau berkata, rakyat sudah mengenali parti kerajaan itu sejak sekian lama dan tema ‘Juara Rakyat’ itu tidak akan sesekali mengubah pendirian rakyat untuk kembali kepada BN.

Azman yakin, rakyat sudah menolak kepimpinan BN dan penolakan itu dijangka berterusan dalam pilihan raya umum akan datang.

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan