Perbuatan khianat mengundang ketegangan agama - Nik Aziz

Jumaat, 29 Januari 2010

KOTA BHARU 28 Jan. - Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyelar tindakan pihak tertentu yang melemparkan kepala babi hutan ke kawasan dua buah masjid di Petaling Jaya semalam.

Beliau yang baru sahaja mengetahui kejadian tersebut pagi ini, menyifatkan tindakan itu sebagai perbuatan khianat yang sengaja untuk mencetuskan ketegangan antara agama di negara ini.

Justeru, beliau memohon kepada semua umat Islam supaya berdoa agar Allah melindungi negara ini daripada perbuatan yang boleh mengganggu-gugat ketenteraman awam.

"Saya minta kita semua berdoa minta tuhan lindungi Kelantan khasnya dan Malaysia umumnya.

"Kalau benci agama lain bukan buat khianat tetapi kita berdakwah kepada dia, sebut benda ini salah kalau buat khianat makin dia dendam makin dia marah," katanya kepada pemberita selepas Majlis Mahabbah Kerajaan Negeri bersama Ketua-Ketua Agama di sini hari ini.

Turut hadir Pengerusi Persekutuan Kristian Malaysia, Biskop Ng Moon Hing; Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah dan Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Pembangunan Maklumat, Sains dan Teknologi negeri, Dr. Mohd. Fadhli Hassan.

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan