Misteri Kehilangan Bekas Ahli Majlis MPSP

Khamis, 7 Januari 2010

Tidak ada yang tidak misteri, cerita-cerita di media sekarang ini banyak yang misteri. - Nabila

GEORGE TOWN: Keputusan Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP) menggugurkan nama Teong Ai Ling sebagai ahli Majlis telah mencetuskan spekulasi tentang kehilangannya termasuk dakwaan beliau cuba membunuh diri.

Portal China Press mendakwa semalam bahawa Teong, 34, yang memegang jawatan sebagai ahli Majlis MPSP selama dua penggal, telah cuba membunuh diri dengan mengambil paraquat di Kuala Lumpur pada pagi semalam sebelum dikejarkan ke sebuah hospital di Cheras.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Pengurus Lalu Lintas negeri, Chow Kon Yeow berkata, beliau telah menerima satu Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) mengenai perkara tersebut.

"Saya tidak dapat menghubunginya. Saya tidak dapat mengesahkan dakwaan itu buat masa ini," katanya dan menambah bahawa beberapa ahli majlis turut menerima SMS yang sama.

Lim Sin Hin, yang bekerja rapat dengan Teong berkata, beliau mengetahui tentang kejadian itu daripada ahli keluarga Teong semalam.

"Beliau (Teong) merupakan ahli Majlis yang kuat bekerja, dan berasa sedih apabila nama baiknya telah dicemarkan pemimpin-pemimpin tertentu.

"Semua orang maklum yang beliau kuat bekerja, tetapi akibat amalam kronisme beliau tidak dilantik semula," katanya dan menambah bahawa sebilangan mereka akan pergi ke Kuala Lumpur untuk melawat bekas exco itu.

"Soal tidak dilantik semula adalah satu hal, tetapi bila nama baiknya dicemari, itulah yang membuatkan dia berasa amat sedih," tambah Lim.

Terdahulu, akhbar Kwong Wah Jit Poh melaporkan bahawa Teong telah digugurkan sebagai Ahli Majlis kerana prestasinya yang tidak memuaskan dan beliau gagal membawa masalah yang dihadapi oleh rakyat dalam mesyuarat-mesyuarat majlis.

Semalam, Chow mengumumkan senarai Ahli majlis baru bagi MPSP dan Majlis Perbadaran Pulau Pinang (MPPP).

Selain Teong, seorang lagi Ahli Majlis MPSP dari DAP yang digugurkan ialah Ngu Lek Wah. Mereka digantikan oleh Loh Joo Huat dan Ong Koon Liak. Tiada seorang pun daripada 10 anggota DAP digugurkan sebagai Ahli Majlis MPPP.


0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan