Adun Tanah Rata Sertai Gerakan

Ahad, 3 Januari 2010

Gerakan mungkin boleh ambil alih UMNO Pahanag. - Nabila

KUALA LUMPUR: Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Tanah Rata, Pahang, Ho Yip Kap, yang merupakan wakil rakyat Bebas secara rasminya telah menyertai Gerakan.

Mengumumkan perkara itu dalam satu kenyataan hari ini, Pengerusi Jawatankuasa Badan Perhubungan Gerakan Pahang Datuk Dr Ng Keong Chye berkatakeputusan Ho untuk menyertai parti komponen Barisan Nasional (BN) itu dibuat selepas mempertimbangkan pandangan penyokongnya dan anggota akar umbi.

"Kami berasa bangga dengan keputusannya memilih Gerakan sebagai platform baru untuk beliau berkhidmat kepada rakyat, terutamanya pengundi di Tanah Rata, walaupun beliau turut dipancing parti-parti pembangkang

"Saya percaya kami akan dapat bekerja sebagai satu pasukan demi faedah rakyat," kata Dr Ng.

Beliau berkata keputusan Ho membuktikan ramai yang masih percaya dengan ideologi dan perjuangan politik Gerakan untuk menyatukan rakyat, tanpa mengira bangsa, gender dan agama untuk membina sebuah negara yang bersatu, adil, liberal dan progresif.

Dr Ng berkata Gerakan akan memberikan sokongan padu kepada Ho, bekas guru besar, dalam usaha beliau untuk memperjuangkan kebajikan pengundi di kawasan yang diwakilinya.

Berikutan Ho kini menyertai Gerakan, BN kini menguasai 38 daripada 42 kerusi di Dewan Undangan Negeri Pahang. PAS dan DAP masing-masing dengan dua kerusi. -BERNAMA




0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Archives

Tops Bulanan

Tops Keseluruhan